facebook> >

Welke diensten voert een huismeester uit? 

11 augustus 2022

Een huismeester? Misschien wel eens van gehoord? Maar wat doet een huismeester precies? En waarom is hij onmisbaar voor vele bewoners van appartementencomplexen? Om antwoord te kunnen geven op deze vragen beginnen we eerst met de omschrijving van een huismeester. ‘Dit is een toezichthouder en eerste aanspreekpunt voor bewoners, bezoekers en gebruikers van een pand. Daarnaast houdt hij zich bezig met verschillende diensten.  

  • Verhelpen van storingen 
  • Uitvoeren van klein onderhoud 
  • Legen van containers 
  • Verlenen van hand- en spandiensten 
  • Zorgen voor veiligheid 
  • Aanspreekpunt bij calamiteiten 

Verhelpen van storingen 

Een groot complex met verschillende liften? Doet één van de liften het niet? Bel de huismeester. Last van lekkage in de parkeergarage? Bel de huismeester. Klemt de deur van de hoofdingang? Bel de huismeester. Wat de problemen ook zijn, hij is hét eerste aanspreekpunt bij vragen, storingen en calamiteiten. Kleine reparaties kan hij vaak zelf uitvoeren. Indien er grotere problemen zijn zal hij de hulp van externe partijen inschakelen. Zonder dat jij hier als gast, bewoner of bezoeker zorgen aan zal hebben.  

Klein onderhoud  

In een (groot) pand waar mensen werken en wonen is regelmatig onderhoud nodig. Onderhoud aan lampen, ramen, deuren, liften en nog veel meer. Een huismeester neemt ook onderhoudstaken uit handen. Hij is o.a. verantwoordelijk voor allerlei facilitaire zaken. Mocht het specialistisch werk zijn dan schakelt hij de benodigde partijen in. Ook zorgt hij ervoor dat het uitgevoerde werk gecontroleerd wordt.  

Hoe zorgt een huismeester voor veiligheid?  

Veiligheid in een pand staat beslist op nummer één. Maar hoe zorg je ervoor dat het veilig is? Dat iedereen het huishoudelijk regelement naleeft? Een huismeester houdt hier toezicht op. Spreekt aan waar nodig. Daarnaast beschikt hij over de benodigde certificaten om actie te kunnen ondernemen in gevaarlijke situaties. Hoe fijn is dat? Een huismeester is een vertrouwd gezicht en zorgt voor sociale controle. Hij kent de bewoners/medewerkers en zij kennen hem! 

De ogen én oren van een gebouw  

Fijn wonen en werken doe je in een fijn pand en een fijne omgeving. Een omgeving waarin je je veilig voelt, de faciliteiten netjes zijn en de deuren goed sluiten. Een huismeester zorgt ervoor dat dit gewaarborgd blijft. Zij zijn de ogen én oren van het gebouw. Leveranciers kunnen zich bij hem melden en bewoners kunnen vragen stellen. VVE gerelateerde vragen maar ook reparatieverzoeken.  

Hoe kies je een huismeester?  

Inmiddels is wel duidelijk dat een huismeester onmisbaar is voor ieder pand. Zeker voor panden waar veel mensen wonen en werken. Maar hoe kies je een geschikte huismeester? Waar moet je op letten? De huismeesters van Kok Schoonmaak zijn goed opgeleid en beschikken naast technische vaardigheden ook over sociale vaardigheden. Goede communicatie is namelijk de basis. Hoe beter de communicatie hoe minder problemen. Mochten er toch problemen zijn dan worden deze, door middel van korte communicatielijnen, snel opgelost.  

Wilt u een huismeester inschakelen? Neem dan contact op met Kok Schoonmaak. Wij beschikken over een team specialisten met jarenlange ervaring. Zij zijn betrouwbaar, opgeleid en een spin in het web voor ieder pand!  

Een huismeester zorgt voor onbezorgd werken en wonen.  

 

Recente blog posts

schoonmaakmiddelen

Schoonmaakmiddelen van vroeger en nu

calendar icon 11 januari 2024

Bij Kok Schoonmaak begrijpen we als geen ander hoe belangrijk het is om te blijven evolueren en aan te passen aan de veranderende behoeften van onze zakelijke partners. Een van de meest opvallende veranderingen in de schoonmaakindustrie is de evolutie van schoonmaakmiddelen. In deze blog nemen we je mee door de tijd en verkennen we de geschiedenis van schoonmaakmiddelen, van vroeger tot nu. 

info icon Verder lezen
schone-werkomgeving-productiviteit

De Impact van een schone werkomgeving op de productiviteit

calendar icon 4 december 2023

Stel je een typisch kantoor voor. Papieren liggen overal, stofnesten in de hoeken, en een algemeen gevoel van wanorde heerst. Medewerkers lijken moe, gestrest, en de lucht is stoffig. In de moderne bedrijfswereld is een opgeruimde werkomgeving niet langer alleen een kwestie van hygiëne, maar speelt het ook een belangrijke rol in het verbeteren van de productiviteit van werknemers. Met de groeiende nadruk op welzijn op de werkvloer, is het belangrijk dat bedrijven aandacht besteden aan de fysieke omgeving waarin hun werknemers opereren. In deze blog vertellen we je graag meer over hoe een schone werkomgeving de productiviteit kan beïnvloeden en bieden we praktische tips om dit te realiseren. 

info icon Verder lezen
blog-kok-schoonmaak-eindejaars-schoonmaak

De ultieme eindejaarsschoonmaak checklist voor bedrijven

calendar icon 20 november 2023

Met deze schoonmaak checklist zorg je ervoor dat elk aspect van je bedrijfsruimte aandacht krijgt, waardoor medewerkers een schone, veilige en aangename werkplek hebben. 

info icon Verder lezen
dagelijkse-schoonmaak

De voordelen van dagelijkse schoonmaak voor jouw bedrijf

calendar icon 17 oktober 2023

Bij Kok Schoonmaak begrijpen we dat schoonmaak meer is dan enkel een esthetische behoefte; het speelt een cruciale rol in de werking en het succes van elk bedrijf. Veel bedrijven kiezen ervoor om eens in de zoveel tijd hun bedrijf schoon te maken, terwijl anderen de voordelen van een dagelijkse schoonmaak al hebben ontdekt. Maar wat zijn nu echt de voordelen van een dagelijkse schoonmaak? In deze blog duiken we dieper in de positieve effecten van het consistent en dagelijks schoonhouden van jouw bedrijfsruimte.

info icon Verder lezen

Interesse in ons werk?

Vraag vrijblijvend een offerte aan

offerte icon Offerte aanvragen

Laatste nieuws

Lees wat er speelt

Geen actuele nieuwsitems beschikbaar.
info icon Alle nieuwsberichten bekijken

Diensten